LUNAR NEW YEAR POSTER WITH ROOSTER IMAGES

In an atmosphere of Tet Holiday, traditional rooster painting Dong Ho has been recreated through a new form of artistic inspiration with construction paper cut.

'Do' paper is selected as the background to the traditional reminiscent of Dong Ho. Based on this material, color art paper is used to form a collage craft paper to plastic parts for work.

The stages include sketching, cutting the frame and into the implementation details. Section tail feathers, head and wing feathers, flowers special care little detail to create a floating effect depth and shadow blocks for components on the controversy. Colors are selected and carefully coordinated to create a harmonious and brilliant for the rooster. Every little detail has been refined to create a new life for famous Dong Ho paintings.

Poster is also the Tet gift was sent to the designers creative community, customers, colleagues join hands with the desire to preserve the art of ethnic identity.
Trong không khí Tết Đinh Dậu đang đến gần, tranh truyền thống Gà Trống Đông Hồ đã được tái hiện qua một hình thức mới cảm hứng mới với nghệ thuật cắt giấy thủ công.

Giấy dó được lựa chọn làm nền để gợi nhớ về tính truyền thống của tranh Đông Hồ. Trên nền chất liệu này, giấy màu mỹ thuật được sử dụng với hình thức cắt dán giấy thủ công để tạo hình từng phần cho tác phẩm .

Các giai đoạn bao gồm phác thảo, cắt khung và đi vào thực hiện chi tiết. Phần lông đuôi, lông đầu và cánh, hoa đặc biệt được chăm chút chi tiết nhằm tạo hiệu ứng nổi khối và bóng đổ chiều sâu cho các thành phần trên tranh. Màu sắc được lựa chọn và phối hợp kỹ lưỡng để tạo sự hài hoà và rực rỡ cho con gà trống. Từng chi tiết nhỏ đã được trau chuốt để tạo nên một sức sống mới cho dòng tranh Đông Hồ nức tiếng.

Poster cũng chính là món quà Tết được các nhà thiết kế gửi đến cộng đồng sáng tạo, khách hàng, các đồng nghiệp với mong muốn cùng chung tay giữ gìn bản sắc nghệ thuật dân tộc.









Nguồn: advertisingvietnam

GREY ANTS DESIGN - freelance group
377/27D Cach Mang Thang 8 Street, District 10, HCM City, Vietnam
Email: greyants.design@gmail.com
Skype: greyants.design
Blog: http://greyantsdesign.blogspot.com/

Nhận xét